Ficololta palveluympäristö Modultekin globaalille pilvipalvelulle

sanna.makinen

Colocation-palveluihin erikoistunut konesaliyritys Ficolo toimittaa ohjelmistoyritys Modultekille SaaS-palveluympäristön Modultekin tuotetiedon hallintaan keskittyneelle uudelle globaalille pilvipalvelulle.

Ficolo tarjoaa Modultekin pilvipalvelulle laitetilan sekä yhteys- ja tietoturvapalvelut kuten palomuurit, suojauksen DDoS-palvelunestohyökkäyksiltä ja vahvan tunnistamisen ratkaisut.

”Ficolon kanssa voimme joustavasti valita mitä hankimme heiltä ja mitä teemme itse - näin voimme toimia aiempaa ketterämmin. Ficolon ympäristössä voimme tuottaa pilvipalvelumme laadukkaasti, turvallisesti ja kustannustehokkaasti. Luotamme heidän asiantuntemukseensa ja palvelukykyynsä”, kertoo Modultekin liiketoimintajohtaja Janne Jansson.

Modultekin Product Information Cloud -palvelua käytetään tuotetietojen hyödyntämiseen, jakamiseen ja hallintaan. Sovelluksen avulla esimerkiksi tuotteen valmistusdokumentaatio voidaan julkaista kumppaneille ja verkostoille keskitetysti ja hallitusti. Näin alihankkijaverkoston saatavilla on aina ajanmukainen dokumentaatio.

Modultekin tyypillisiä asiakkaita ovat kone- ja laitevalmistajat. Keskimäärin asiakkailla on 100 000 erilaista tuotenimikettä, suurimmilla asiakkailla nimikkeitä on yli miljoona. Esimerkiksi suurten 3D CAD -dokumenttien siirtäminen pilveen asettaa suuret vaatimukset konesalikumppanin palvelutasolle.

”Erinomaiseen käytettävyyteen vaaditaan toimivat ja tehokkaat tietoliikenneyhteydet. Olennaista on myös turvata pilvipalveluiden saatavuus kaikissa tilanteissa. Ficolo pystyi tarjoamaan todella edistykselliset teknologiat tietoturvaan ja palvelunestohyökkäysten torjuntaan”, Jansson sanoo.

Ficolo kasvaa tarjoamalla paikan pilvelle

Ficolo on jatkanut voimakasta kasvuaan ja kansainvälistymistään. Yrityksellä on jo yli 70 asiakasta seitsemästä eri maasta. Asiakaskuntaan kuuluu niin it-taloja, palveluntarjoajia kuin ohjelmistoyrityksiä.

Ficolo on kasvanut juuri Modultekin kaltaisten asiakkuuksien ansiosta. Liiketoimintaansa pilveen siirtäville ohjelmistoyrityksille Ficolo tarjoaa Cloud Delivery -konseptia, joka sisältää globaalien pilvipalveluiden tuottamiseen vaadittavat palvelukomponentit laitetilasta ja yhteyksistä huippuluokan tietoturvaratkaisuihin.

”Pilvipalveluiden yleistyminen lisää konesalikapasiteetin kysyntää. Tutkimusyhtiö Gartnerin mukaan yhä useampi pilvi rakennetaan kaltaisemme colocation-palveluntarjoajan konesaliin. Pilvipalvelut ja colocation ovatkin luontaisia kumppaneita”, Ficolon toimitusjohtaja Seppo Ihalainen sanoo.

”Asiakkaillamme on maailmanlaajuisesti yhteensä satoja loppuasiakasyrityksiä ja miljoonia loppuasiakkaita. Me voimme tarjota heille toimivat pilvipalvelut turvallisesti ja  bisneskriittisesti. Tämä asiakkaidemme arvostama palvelukyvykkyys on menestyksemme taustalla.”

Lisätietoja:
Seppo Ihalainen, toimitusjohtaja, Ficolo Oy, p. 044 774 4300
Janne Jansson, liiketoimintajohtaja, Modultek Oy, p. 0400 114 613

Ficolo on Suomen ensimmäinen colocation-liiketoimintaan erikoistunut konesaliyritys, jolla on laaja tuote- ja palveluportfolio. Ficolon 8 500 neliön konesalikiinteistö sijaitsee Ulvilassa, yrityksellä on lisäksi myyntitoimisto pääkaupunkiseudulla. www.ficolo.com

Modultek on tuotetiedon asiantuntijayritys, jonka ohjelmistotuotteet ovat pitkäaikaisia kotimaan PDM/PLM-markkinajohtajia. Modultek on perustettu vuonna 1989. Yrityksen tuotekehitys ja päätoimipiste sijaitsevat Porissa, myyntitoimisto Vantaalla sekä tytäryritys Modultek B.V. Hollannissa. Modultekin palveluksessa työskentelee yli 40 ammattilaista. Yrityksen asiakkaita ovat mm. ABB, Konecranes, Metso ja Vaisala. www.modultek.com

Muut tiedotteet

Arkistoidut